RSS
Dzisiaj jest: piÄ…tek, 29 marca 2024
www.bip.gov.pl
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 17.01.2020, zobacz aktualnÄ… wersjÄ™ tej strony.

Informacja dla osób niepełnosprawnych

Osoby niepeÅ‚nosprawne przybywajÄ…ce do SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi-PóÅ‚noc w Warszawie przyjmowane sÄ… w Biurze ObsÅ‚ugi Interesantów znajdujÄ…cym siÄ™ na parterze w pokoju nr 41.

Osoby niepeÅ‚nosprawne po okazaniu legitymacji o niepeÅ‚nosprawnoÅ›ci obsÅ‚ugiwane sÄ… przez pracowników Biura ObsÅ‚ugi Interesantów poza kolejnoÅ›ciÄ….

 

1. Zakres obsÅ‚ugi osób z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciami (osób uprawnionych) w tutejszym SÄ…dzie

SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-PóÅ‚noc w Warszawie zapewnia dostÄ™p do Å›wiadczenia usÅ‚ug pozwalajÄ…cych na komunikowanie siÄ™, w szczególnoÅ›ci:

  • z poczty elektronicznej boi@srpragapolnoc.pl; czytelnia@srpragapolnoc.pl
  • infolinii pod numerami telefonów:
    BOI - 22 50 91 158;
    Czytelnia Akt – 22 50 91 119; 22 50 91 173
  • stronÄ™ internetowÄ…
  • podmiot zobowiÄ…zany zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tÅ‚umacza jÄ™zyka migowego lub tÅ‚umacza-przewodnika.

 

2. Korzystanie z pomocy osoby przybranej

Osoba uprawniona ma ponadto prawo do skorzystania w kontaktach z tutejszym SÄ…dem z pomocy osoby przybranej, czyli osoby, która ukoÅ„czyÅ‚a 16 lat i zostaÅ‚a wybrana przez osobÄ™ uprawnionÄ… w celu uÅ‚atwienia porozumiewania siÄ™ z osobÄ… uprawnionÄ… i udzielenia jej pomocy w zaÅ‚atwianiu spraw.

 

3. Zasady zgłaszania potrzeby skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN

  • chęć skorzystania z wybranej metody komunikowania siÄ™ osoba uprawniona jest zobowiÄ…zana zgÅ‚osić do Biura ObsÅ‚ugi Interesantów, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyÅ‚Ä…czeniem sytuacji nagÅ‚ych
  • zgÅ‚oszenie, o którym mowa w punkcie a. powinno być zgÅ‚oszone na pocztÄ™
    elektronicznÄ… Biura ObsÅ‚ugi Interesantów boi@srpragapolnoc.pl lub bezpoÅ›rednio w pomieszczeniu Biura ObsÅ‚ugi Interesantów.
  • po dokonaniu zgÅ‚oszenia pracownicy Biuro ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du sÄ… zobowiÄ…zani do zapewnienia obsÅ‚ugi osoby uprawnionej , w terminie przez niÄ… wyznaczonym lub z niÄ… uzgodnionym.
  • Biuro ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du, w przypadku braku możliwoÅ›ci realizacji
    świadczenia zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając
    możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji
    uprawnień.

 

4. Informacje o infrastrukturze

Infrastruktura SÄ…du jest przystosowana dla osób niepeÅ‚nosprawnych z dysfunkcjÄ… ruchowÄ… w
sposób nastÄ™pujÄ…cy:

  • miejsca parkingowe przed budynkiem SÄ…du oraz na parkingu wewnÄ™trznym(chęć skorzystania z parkingu wewnÄ™trznego należy zgÅ‚osić Ochronie gmachu przez
    domofon zainstalowany przed wjazdem na parking od ulicy Terespolskiej)
  • podjazd dla osób niepeÅ‚nosprawnych umożliwiajÄ…cy wjazd na teren SÄ…du
  • platforma dla osób niepeÅ‚nosprawnych
  • winda
  • toalety na każdej kondygnacji

ZachÄ™camy do korzystania z pomocy pracowników
Biura ObsÅ‚ugi Interesantów tutejszego SÄ…du

Kontakt z Biurem ObsÅ‚ugi Interesantów:
nr telefonu: 022 5091 158
email: boi@srpragapolnoc.pl


wstecz     na górÄ™

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Marcin Szymanski
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 17.01.2020
Dokument oglÄ…dany razy: 28 152
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności