RSS
Dzisiaj jest: piÄ…tek, 29 marca 2024
www.bip.gov.pl
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 08.12.2010, zobacz aktualnÄ… wersjÄ™ tej strony.

Czytelnia Akt

Godziny urzędowania:
PoniedziaÅ‚ek : 8.30 – 18.00
Wtorek – PiÄ…tek : 8.30 – 15.30
telefony
(22) 50 91 119, 50 91 846
email: czytelnia@srpragapolnoc.pl

LOKALIZACJA

PODSTAWA PRAWNA

ZASADY JAKIE OBOWIÄ„ZUJÄ„ W CZYTELNI AKT


Z A R Z Ä„ D Z E N I E Nr 34/09
Prezesa SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie
z dnia 01 grudnia 2009 r.
w sprawie utworzenia Biura ObsÅ‚ugi Interesantów w SÄ…dzie Rejonowym dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawi
e

Na podstawie § 554a ust. 1 zarzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania sekretariatów sÄ…dowych oraz innych dziaÅ‚ów administracji sÄ…dowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.) oraz § 32 ust. 1 pkt 2 RozporzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 23 lutego 2007 r. - Regulamin urzÄ™dowania sÄ…dów powszechnych (Dz. U. Nr 38, poz. 249) zarzÄ…dzam co nastÄ™puje:
§ 1
Z dniem 02 grudnia 2009 r. tworzÄ™ w ramach OddziaÅ‚u Administracyjnego SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie Biuro ObsÅ‚ugi Interesanta (zwane dalej BOI) wraz ze stanowiÄ…cÄ… jego wydzielonÄ… część czytelniÄ… akt. BOI jest punktem obsÅ‚ugi interesantów, o którym mowa w § 554a zarzÄ…dzenia Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu dziaÅ‚ania sekretariatów sÄ…dowych oraz innych dziaÅ‚ów administracji sÄ…dowej (Dz. Urz. MS Nr 5, poz. 22, z późn. zm.).
§ 2
OrganizacjÄ™ i sposób dziaÅ‚ania BOI i czytelni akt okreÅ›lajÄ… ich regulaminy, stanowiÄ…ce zaÅ‚Ä…czniki do niniejszego zarzÄ…dzenia.
§ 3
1. Nadzór bieżący nad wykonywaniem zadaÅ„ BOI sprawuje Kierownik BOI.
2. Kierownicy komórek organizacyjnych zobowiÄ…zani sÄ… do udzielenia pracownikom BOI wsparcia merytorycznego i wymiany niezbÄ™dnych informacji dla sprawnego i kompetentnego prowadzenia obsÅ‚ugi interesantów w SÄ…dzie.
§ 4
ZarzÄ…dzenie podlega ogÅ‚oszeniu na tablicy ogÅ‚oszeÅ„ w budynku SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi – PóÅ‚noc w Warszawie oraz umieszczeniu na stronie internetowej SÄ…du.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


ZASADY OBOWIÄ„ZUJÄ„CE W CZYTELNI


Przyjmowanie interesantów w Czytelni.

Interesanci przyjmowani sÄ… do Czytelni po ich bezpoÅ›rednim przybyciu. Osoby pracujÄ…ce w Czytelni zobowiÄ…zane sÄ… do sprawdzenia danych osoby, która chce zapoznać siÄ™ z aktami, jak również jej statusu, umocowania w sprawie (tzn. czy ma możliwość wglÄ…du do akt sprawy – np. czy jest stronÄ…/uczestnikiem, peÅ‚nomocnikiem strony/uczestnika, czy w aktach sprawy znajduje siÄ™ stosowne umocowanie).

Najczęściej dane te weryfikowane sÄ… tuż przy wejÅ›ciu do Czytelni, gdzie pracownik Czytelni przyjmujÄ…cy zamówienie na akta ma możliwość wglÄ…du do systemu (np. sprawdza, czy wpisane jest odpowiednie nazwisko).

NastÄ™pnie pracownik wypeÅ‚nia druk zamówienia, na którym wpisuje m.in. dane strony, jej status w sprawie, numer dowodu osobistego, godzinÄ™ przybycia itp.

NastÄ™pnie dzwoni do odpowiedniego WydziaÅ‚u, w którego zasobach znajdujÄ… siÄ™ akta sprawy i informuje o przyjÅ›ciu interesanta, a jeÅ›li akta zostaÅ‚y zamówione na dany dzieÅ„ i godzinÄ™ wczeÅ›niej w formie mailowej lub telefonicznie, to najczęściej akta czekajÄ… już na zainteresowanÄ… do wglÄ…du osobÄ™.

Zamawianie akt mailowo lub telefonicznie.

Zamówienie skÅ‚adane przez interesanta w sposób telefoniczny lub mailowy jest rejestrowane w systemie – w grafiku Czytelni, po uprzednim ustaleniu z interesantem kiedy (data i w jakich mniej wiÄ™cej godzinach) przybÄ™dzie do SÄ…du w celu zapoznania siÄ™ z aktami. Informacje te przekazywane sÄ… nastÄ™pnie do WydziaÅ‚ów. Po przybyciu interesant proszony jest o zajÄ™cie wskazanego wolnego stanowiska.

Czas oczekiwania interesantów na akta, to znoszone sÄ… zazwyczaj w czasie do okoÅ‚o 15 min (maksymalnie do póÅ‚ godziny). W przypadku pojawia siÄ™ wyjÄ…tkowych trudnoÅ›ci ze zlokalizowaniem sprawy (np. sprawa w archiwum, akta wypożyczone do innej jednostki) – wtedy czas oczekiwania może ulec zmianie. Interesant jest na bieżąco informowany o zaistniaÅ‚ej sytuacji.

Gdy kontakt z interesantem jest telefoniczny, czy też mailowy, to pracownicy Czytelni dokÅ‚adajÄ… wszelkich staraÅ„ w celu umówienia interesanta na wskazany przez nich - dogodny termin. JeÅ›li akta pozostajÄ… w archiwum gÅ‚ównym, wtedy czas oczekiwania może być dÅ‚uższy gdyż archiwum znajduje siÄ™ w innym miejscu (ul. Kocjana) niż siedziba SÄ…du. Zapoznanie siÄ™ z aktami bÄ™dzie uzależnione od dostarczenia akt.

Interesanci podczas rozmowy telefonicznej proszeni sÄ… o pozostawienie numeru kontaktowego, aby pracownik Czytelni mógÅ‚ powiadomić o koniecznoÅ›ci zmiany terminu zapoznania siÄ™ z aktami sprawy.

Odpowiadanie na maile

Na maile odpowiadają w Czytelni wszyscy pracownicy (w zależności od dyspozycyjności), starając się odpowiadać na bieżąco.

Osoba odpowiedzialna za CzytelniÄ™

Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za pracę w Czytelni jest Zastępca Kierownika BOI. Osobą nadzorującą jest Kierownik BOI.

Dodatkowe informacje w Regulaminie na podstawie, którego Czytelnia dziaÅ‚a.


wstecz     na górÄ™

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Konrad Popiołek
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 08.12.2010
Dokument oglÄ…dany razy: 5 461
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności