Dzisiaj jest: niedziela, 05 maja 2024

powrót do strony głównej

W trosce o wspólne bezpieczeństwo w okresie pandemii, Sądy stosują się do rekomendacji nakazujących przeprowadzanie w miarę możliwości rozpraw oraz posiedzeń w trybie zdalnym.

Jednocześnie przypominamy, iż podczas uczestniczenia w rozprawie czy posiedzeniu zdalnym od uczestników i stron postępowania wymagane jest odpowiednie zachowanie. Zakazane są zachowania nie tylko naruszające powagę sądu, ale także spokój i porządek czynności procesowych.

Prosimy o niezabieranie głosu przez osoby, którym głosu nie udzielił Sąd, o nieprzerywanie wypowiedzi osoby, która jest w danym momencie przesłuchiwana oraz o niepodpowiadanie treści zeznan lub wyjaśnień. Przestrzeganie zasady "jednego mikrofonu" ułatwi komunikację i zrozumiałość wypowiedzi - jednoczesne mówienie kilku osób generuje niezrozumiały szum.

Przypominamy, że nagrywanie (dźwięku/obrazu) bez zgody Sędziego jest niezgodne z przepisami prawa.

W pomieszczeniu, w którym trwa połączenie nie mogą przebywać osoby trzecie bez wiedzy i zgody Sądu. W trosce o dobrą jakość odsłuchu prosimy o wyłączenie niepotrzebnych źródeł dźwięku oraz kierowanie wypowiedzi bezpośrednio w stronę kamery i mikrofonu, a także o zachowanie bliskiej i niezmiennej odległości od niej. Dla lepszego zrozumienia, wypowiedzi powinny być spójne i powolne.

Stosowanie dobrych praktyk ułatwi wszystkim uczestnikom rozprawy sprawne, komfortowe uczestnictwo w posiedzeniu zdalnym. Dziękujemy.

Przed spotkaniem on-line należy:
  • sprawdzić dziaÅ‚anie aplikacji, z której bÄ™dziemy korzystać i jej konfiguracjÄ™;
  • zainstalować wskazanÄ… przeglÄ…darkÄ™ internetowÄ… lub zaktualizować posiadanÄ… do najnowszej jej wersji;
  • sprawdzić jakość poÅ‚Ä…czenia (test transmisji video);
  • sprawdzić zasiÄ™g Wi-Fi/LTE i wyÅ‚Ä…czyć zbÄ™dne aplikacje, które korzystajÄ… z transmisji video, pobierajÄ… lub przesyÅ‚ajÄ… duże iloÅ›ci danych;
  • wybrać pomieszczenie gwarantujÄ…ce w miarÄ™ możliwoÅ›ci spokój i ciszÄ™ - warto zamknąć okna w celu redukcji szumu;
  • zadbać o to, co zobaczy rozmówca - odpowiednie oÅ›wietlenie, porzÄ…dek i strój;
  • wygospodarować czas i być punktualnym;
  • przygotować wczeÅ›niej materiaÅ‚y, które bÄ™dÄ… udostÄ™pniane innym podczas spotkania;

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, przedstawiamy poniżej instrukcje mające na celu ułatwienie sprawnej konfiguracji i prowadzenia połączeń zdalnych za pośrednictwem platformy wideokonferencji Jitsi Meet.

Informujemy, że ze względów na ograniczone zasoby personalne, Pracownicy Sądu (pracownicy sekretariatu wydziału, służby informatyczne) nie są osobami udzielającymi porad w przypadku problemów technicznych występujących po Państwa stronie. Wszystkie wytyczne zawarte są w opublikowanych dla Państwa instrukcjach.

Poniżej publikujemy instrukcje konfiguracji platformy wideokonferencji JITSI MEET:
  • 1. dla komputera/laptopa;
  • 2. dla telefonu z systemem Android;


1. Minimalne wymagania dla systemu JITSI MEETS dla komputera/laptopa:

  • komputer klasy PC lub laptop z systemem operacyjnym Windows7/8/10 lub wyższy;
  • parametry techniczne, min. 4GB RAM, procesor klasy x86 lub wyższy;
  • podÅ‚Ä…czenie do sieci Internet o prÄ™dkoÅ›ci min. 20Mbit/s;
  • kamera internetowa, mikrofon, gÅ‚oÅ›niki lub sÅ‚uchawki z mikrofonem;
  • przeglÄ…darka internetowa Google Chrome w najnowszej wersji lub przeglÄ…darka Microsoft EDGE;
  • w tym rozwiÄ…zaniu nie jest wymagane instalowanie żadnego dodatkowego czy dedykowanego oprogramowania;
  • nie ma potrzeby logowania, rejestrowania, itp.
  • przesÅ‚any od organizatora link (np. https://e-konf.wroclaw.sa.gov.pl/testowespotkanie ) z zaproszeniem wystarczy do podÅ‚Ä…czenia siÄ™ z "wirtualnym pokojem" i przeprowadzenie wideokonferencji.



2. Minimalne wymagania dla systemu JITSI MEETS dla telefonu z systemem Android:

  • telefon z systemem operacyjnym Android;
  • stabilne podÅ‚Ä…czenie do sieci Internet o prÄ™dkoÅ›ci min. 20Mbit/s;
  • przeglÄ…darka internetowa Google Chrome;
  • zainstalowana aplikacja JITSI MEETS zgodnie z poniższÄ… instrukcjÄ…;
  • nie ma potrzeby logowania, rejestrowania, itp.
  • przesÅ‚any od organizatora link (np. https://e-konf.wroclaw.sa.gov.pl/testowespotkanie ) z zaproszeniem wystarczy do podÅ‚Ä…czenia siÄ™ z "wirtualnym pokojem" i przeprowadzenie wideokonferencji.