RSS
Dzisiaj jest: niedziela, 28 kwietnia 2024
www.bip.gov.pl
SÄ…d Rejonowy dla Warszawy Pragi-Polnoc w Warszawie
Normalna czcionka Powiekszona czcionka Największa czcionka
To jest wersja archiwalna z dnia 22.09.2023, zobacz aktualnÄ… wersjÄ™ tej strony.

Skargi i wnioski - tryb przyjmowania skarg i wniosków

W celu zapewnienia realizacji prawa do skÅ‚adania skarg i wniosków uprzejmie informujemy o trybie przyjmowania skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi-PóÅ‚noc w Warszawie

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sÄ…dów powszechnych (Dz.U.2019.52.tj.) – RozdziaÅ‚ 5a (art. 41a – 41e). Nowelizacja ustawy, m.in. w tym zakresie weszÅ‚a w życie w dniu 28 marca 2012 r. (Dz. U.2011.203.1192). Wprowadzono zasady postÄ™powania w sprawach rozpatrywania skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych. WyciÄ…g z Ustawy z 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sÄ…dów powszechnych (Plik PDF, 1,15 MB)
  • RozporzÄ…dzenie Ministra SprawiedliwoÅ›ci z dnia 9 maja 2012 roku w sprawie skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych (Dz. U. z 16 maja 2012 r. poz. 524) – weszÅ‚o w życie 17 maja 2012 r. OkreÅ›lono szczegóÅ‚owy tryb i organizacjÄ™ przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów powszechnych (Plik PDF, 1MB).

1. Organem wÅ‚aÅ›ciwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku, dotyczÄ…cych dziaÅ‚alnoÅ›ci SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi - PóÅ‚noc w Warszawie, jest Prezes SÄ…du.
2. Skargę/wniosek można złożyć:

  • na piÅ›mie za poÅ›rednictwem poczty na adres:
                Prezes SÄ…du Rejonowego dla Warszawy Pragi- PóÅ‚noc w Warszawie
                ul. Terespolska 15 a
                03 - 813 Warszawa
  • na piÅ›mie w Biurze Podawczym SÄ…du;
  • za poÅ›rednictwem poczty elektronicznej: sekretariat.prezesa@warszawapraga-pln.sr.gov.pl (skargi i wnioski skÅ‚adane w ten sposób powinny zawierać wskazanie imienia i nazwiska wnoszÄ…cego oraz jego adres do korespondencji);
  • ustnie do protokoÅ‚u (skargi i wnioski skÅ‚adane ustnie przyjmowane sÄ… przez pracowników Biura ObsÅ‚ugi Interesanta).

3. Skarga/wniosek powinny zawierać: datÄ™ wniesienia, imiÄ™, nazwisko (nazwÄ™) i adres skarżącego lub wnioskodawcy, zwiÄ™zÅ‚Ä… treść skargi/wniosku i w razie potrzeby sygnaturÄ™ sprawy, której dotyczy skarga/wniosek. Formularz skargi/wniosku można pobrać ze strony internetowej SÄ…du lub z Biura ObsÅ‚ugi Interesanta.
4. Skargi i wnioski rozpatruje siÄ™ bez zbÄ™dnej zwÅ‚oki, nie później jednak niż w terminie miesiÄ…ca od daty ich wpÅ‚ywu.
5. Nie podlegajÄ… rozpatrzeniu skargi, w zakresie dotyczÄ…cym dziaÅ‚alnoÅ›ci sÄ…dów, w dziedzinie, w której sÄ™dziowie sÄ… niezawiÅ›li. Pozostawia siÄ™ bez rozpatrzenia skargi lub wnioski zawierajÄ…ce treÅ›ci znieważajÄ…ce lub sÅ‚owa powszechnie uznawane za obelżywe.

SzczegóÅ‚owe informacje zwiÄ…zane z obowiÄ…zywaniem tych przepisów dostÄ™pne sÄ… na stronie internetowej SÄ…du OkrÄ™gowego Warszawa – Praga w Warszawie w zakÅ‚adce Skargi i wnioski.

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:


wstecz     na górÄ™

Podmiot udostępniający informację: Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie Informację wytworzył: Marcin Szymanski
Informację opublikował: Konrad Popiołek
Czas wytworzenia informacji: 22.09.2023
Dokument oglÄ…dany razy: 44 594
Elektroniczna Skrzynka Podawcza | Instrukcja korzystanie z BIP | Mapa strony | Statystyki BIP | Deklaracja dostępności